مقالات آرشیو خبر ها
دست‌ پنهان در پروژه «بلوف ماسكرانو»

دست‌ پنهان در پروژه «بلوف ماسكرانو»

كمی ناخوشایند است اما همان دستی كه كارلیتوس را از یووه ربود این بار نیز با راه‌اندازی پروژه‌ای با اسم رمزِ «بلوفِ ماسكرانو» بیش از پیش در میان بیانكونری‌ها به چهره‌ای منفور مبدل شد.

 

همه چیز آرام بود تا اینكه خبری بزرگ، بازار كم تلاطم و نسبتاً آرامِ ترانسفرینگ یووه را آشفته كرد. نخستین جرقه‌ی اولِ احتراقِ این بمب دستی را رسانه‌های تشنه‌ی اخبار تكان‌دهنده روشن كردند.

 

تیترها آنقدر هیجان‌انگیز بود كه هیچ كس از خود نپرسید هنوز دو سه بازی تا انتهای فصل كه باقی مانده؟ شاید هم با خود گفتند چرا چشم‌ها دنبال پوگبا و موراتای ما باشد اما ما سر به زیر بیاندازیم و چشم‌چرانی و رویابینی‌مان با ستاره‌های ودنیای فوتبال را متوقف كنیم؟

 

ماسكرانو هرچند سن مفیدِ دوران پُر راندمانش را در لیورپول و بارسلونا گذرانده بود اما چه كسی بود كه بخواهد داستانِ احیایِ ستاره‌های میانسالی همچون پیرلو در یووه را نادیده بگیرد یا در لایه‌های درونی اشتیاقش علی‌رغم انتقادات به چنین انتقال‌هایی در حال چیدن تركیب فصل بعدِ یووه با حضور ماسكو نباشد!

 

وقتی نخستین گزارش از مذاكرات پنهانی و محرمانه یووه و بارسا توسط توتواسپورت رسانه‌ای شد؛ آن دسته كه می‌خواستند این انتقال بزرگ را باور كنند به همدیگر وعده صبوری و انتظار می‌دادند تا سرانجام روز موعود فرا برسد و هافبك ― مدافع آرژانتینی لباس سیاه و سفید را بر تن كند، اما واقعیت آن شد كه هر روز گذشت تنها بر تردیدهایشان افزوده شد و نه بیش.

 

پروژه‌ای دیگر اما با بازی خاویه‌ر ماسكرانو و كارگردانی پینهاس زهاوی (ایجنت او) در حال پی‌ریزی بود. حالا نوبت مرغ خوش‌الحانِ سرزمین نقره بود كه استارت را بزند. او هم خیلی زود آستین‌ها را بالا زد. یك روز در مصاحبه‌ای از عدم علاقه‌اش در پستی كه بارسا برای او در نظر گرفته شكوه كرد، روزی دیگر از عدم هماهنگی‌اش با لوئیز انریكه گفت. یكبار از علاقه‌اش برای شروعِ یك ماجراجویی در یك تیم بزرگِ دیگر سخن به میان راند و در مرتبه بعدی به ستایش از یووه مشغول شد. اما در همین روزها كه ناگهان نام همبازی‌اش دنی آلوز نیز در پای مذاكرات بیانكونری با بارسایی‌ها باز شد، او قدم به قدم كنار كشید.

 

تاكتیك عقب‌نشینی توسط او و پینهاس زهاوی ایجنت هوشمندش جواب داد و توجهات در كاتولینا به روی بازیكنی كه در حال ورود به سی و دو سالگی و شاید دوران فرارسیدن افولش قرار داشت؛ بار دیگر به او معطوف شد.

 

حالا همانقدر كه در تورین هواخاهان پرشمار پیدا كرده بود، در بارسلون نیز مدافعان بسیاری اطراف خود می‌دید؛ همان‌ها كه چند هفته قبل‌ترش در صفِ نخستِ دلزدگان از او بودند.

 

مدیربرنامه‌های ماسكرانو كه از قضا در سالهای اخیر با كارلوس توز نیز همكاری می‌كند بعد از جداساختن كارلیتوس از یووه (كه بعدها توسط این بازیكن انتقالی نه چندان مطلوب توصیف شد) سرانجام ضربه‌ای كاری‌تر به یووه زد و با استفاده از فضای ایجاد شده‌ی مذاكره میان سران یووه و بارسا، هم قیمت موكلش را در بازار ترانسفرینگ تكانی داد و هم كمی در تثبیت بیشتر موقعیت او در بارسای فصل 207‐2016 تاثیر گذاشت.

 

در چنین شرایطی خبر ظاهری عدم اجازه مسئولان بارسا برای خروج ماسكرانو و خیزش بدون معطلی او برای تمدید قرارداش با این تیم تا سال 2020 حكایت از بسیاری حقایق دارد. اینك به نظر می‌رسد ماجرای حضور این بازیكن در یوونتوس به نقطه انتهایی خود رسیده است. بلوفِ ماسكرانوی پینهاس زهاوی یكبار دیگر همچون خنجری بر كالبد طرفداران مشتاق یووه نشست تا لكه چركین دیگری در كارنامه این ایجنت نه چندان سرشناس ثبت شود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: